Zvlhčovač vzduchu HU5220F0 Rowenta

19.07.2019
Zvlhčovač vzduchu Rowenta
Zvlhčovač vzduchu Rowenta

Príbeh o tom, ako sa snažím dosiahnuť vlhkosť v spálni aspoň na 45% pokračuje, ale tentokrát s iným zvlhčovačom, a to práve od Rowenty. Ono to bolo vlastne tak, že ako som zaniesla späť do predajne Philips zvlhčovač, tak predajca sa na mňa trochu škodoradostne pousmial a poťukal si po čele, že toto určite nebola tá správna voľba.

Mimochodom medzitým, ako som testovala ten prvý zvlhčovač a šla ho vrátiť som si stihla zlomiť nohu. Na kalendári svietil 12.december 2017 a ja som si fakt nemohla vybrať lepšie obdobie, ako pred Vianocami. Píšem to preto, lebo ten predajca s ťukajúcim prstom po čele mi hneď ponúkol stoličku a kompletnú prednášku, prečo si mám vybrať Rowentu. 

Jasné, že som ju vzala, bola za úplne tú istú cenu, takže prebehla len papierová výmena.

Natešená som prišla domov, že ho idem okamžite zapnúť. Čo ma hneď zaujalo, bola veľká sklopná rukoväť na nádrži, a to ma v období barlovania veľmi potešilo. Nádrž je veľká až 5,9l a napĺňa sa zo spodnej časti. Ďalšia pre mňa skvelá vec je, že ako som nasadila nádrž späť, tak na boku zvlhčovača sa nachádza veľký otočný gombík na zaistenie nádrže. Na vrch sa dáva plastová krytka s parnou tryskou.

Chcem upozorniť, že dávajte studenú vodu do nádrže a určite mäkkú alebo prefiltrovanú. Ak dáte tvrdú vodu z vodovodu, na druhý deň po použití budete mať po celej miestnosti biely poprašok z chlóru. Ja si filtrujem vodu cez Brita kanvicu, takže nemusíte vyhadzovať kopec peňazí za nový filter.

Juch zapájam zvlhčovač a krásne sa rozsvieti dotykový displej. Môžete si na ňom zvoliť vlhkosť akú chcete dosiahnuť, intenzitu pary, teplotu pary (studená, teplá), časovač a režimy denný a nočný.

Intenzita pary ide u mňa od začiatku na plné obrátky, teplotu pary mám zvolenú na studenú, lebo, keď zapnem teplý režim, tak začne byť zvlhčovač hlučnejší až pískavý. Mám však odskúšané, že keď sú mínusové vonkajšie teploty v noci tak 2 hodiny pred spaním pustím teplú paru a potom na spánok si prehodím na studenú, 

Snažím sa udržiavať v spálni teplotu na 19°C, lebo som zistila, že pri tejto teplote sa mi najlepšie spí.

Vlhkosť volím bežne na 50%, ale opäť, ak je príliš sucho a mrazivo, dávam na 55%.

Displej ukazuje aj teplotu v izbe, ale ten teplomer je chudák nejaký dopletený, asi z tej pary, lebo mi ukazuje 22-24°C a meteostanica pri posteli ukazuje 19°C.

Voľba režimov na denné a nočné svietenie je tiež veľmi užitočné. Nádrž počas denného režimu svieti na modro a, keď nastavíte nočný režim sa vypne. Je to tak aj s displejom, ale tu sa výrobca trošku sekol. Počas denného režimu svieti displej menej ako pri nočnom. Nie je to našťastie taký veľký rozdiel, ale keďže ja mám zvlhčovač na komode rovno oproti postele, tak si radšej displej prekrývam, nech neruší. 

Plusy

+ zvlhčovač bez problémov dosiahne požadovanú vlhkosť

+ vydrží mi dve noci vďaka veľkej nádrži

+ ľahko sa s ním manipuluje a ovláda

+ je veľmi tichučký, iba 40 dB, pri studenej pare

+ voliteľnosť teploty pary

+ sám sa vypne, keď mu dojde voda

Mínusy

- treba dávať do nádrže len mäkkú vodu alebo prefiltrovanú

- pri nočnom režime svieti displej silnejšie ako pri dennom

- potlač na displeji sa mi dosť ošúchala po asi pol roku používania

Mínusov je naozaj málo, a preto som si zvlhčovač nechala a mám ho dodnes. Je to môj miláčik a nedám naňho dopustiť.

  • Kúpila som ho v NAY v Avione
  • Cena: 119 €
Ak máte aj vy nejaký dobrý zvlhčovač, tak budem rada, keď napíšete, ktorý to je a prečo :)
© 2019 Ekolife Store -. Všetky práva vyhradené.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky