Retinol 0,2% v squaláne The Ordinary

27.12.2020
Retinol 0,2% v squaláne The Ordinary
Retinol 0,2% v squaláne The Ordinary

Keď som počula o značke The Ordinary, tak moje prvé reakcie boli vskutku rozpačité. Táto značka dokazuje, že použitím jednotlivých aktívnych látok, môžete výrazne zlepšiť stav svojej pokožky a udržať ju v top stave. V jednoduchosti je krása a napumpované krémy množstvom rôznych aktívnych látok v jednom by ste u nich len márne hľadali. Majú dobre premyslené a namiešané produkty tak aby spolu ladili a dopriali vám to najlepšie. The Ordinary patrí pod kanadskú chemickú a biochemickú spoločnosť Deciem.

The Ordinary produkty neobsahujú parabény, sírany, minerálne oleje, metylchlórizotiazolinón, metylizotiazolinón, živočíšne oleje, uhoľno-dechtové farbivá, formaldehyd, ortuť, oxybenzón.

Ja som siahla po Retinole z niekoľkých dôvodov:
  1. akné
  2. rozšírené póry
  3. pigmentové škrvny
  4. citlivá ekzematická pleť
  5. pružnosť pleti a vrásky


Retinol je vitamín A a je to typ retinoidu. Retinoidy sú bežne na predaj avšak sú aj typy ako Tretinoín, alebo Isotretinoín ktorý je na predpis a je účinným pri akné. Tabletky známe ako Roaccutane. Určite mnohí z vás o ňom počuli a veru aj ja som sa naň pýtala u svojej kožnej. Avšak ja som sama nebola presvedčená u používaní tohto typu retinoidu. Extrémne presušená pokožka, popraskané pery a nemožno mať deti minimálne rok po užívaní ma teda moc nelákali. Ani moja lekárka nesúhlasila, že by to mala byť vhodná liečba pre mňa. Naviac treba mať antikoncepciu predpísanú od gynekológa, pretože nemôžete počas užívania otehotnieť. Toto fakt nebolo dobré riešenie, preto cesta isť na najslabší retinol ma zlákala a vedela som, že si nemôžem ublížiť.

Retinol a Retinoid The Ordinary
Retinol a Retinoid The Ordinary
Výhody Retinolu:
  • obnovuje bunky na pokožke a vďaka tomu je pleť jemnejšia a hladšia
  • zjednocuje tón pleti a má rozjasňujúce účinky
  • podporuje tvorbu kolagénu a elasténu, ktorý vypĺňa mierne nerovnosti a vrásky na pleti
  • zabraňuje tvorbe akné a skvele ho lieči


Nevýhody Retinolu:

  • hlavne pri vysokých koncentráciach môže dôjsť k začervenaniu, páleniu a svrbeniu pleti
  • pri nevhodnej kombinácii iných látok sa môžete vyhádzať alebo vyskytnúť lišaje, preto používajte len jednu aktívnu látku, mne sa to vždy len osvedčilo
  • treba si chrániť pleť krémom s minimálne 30SPF pred UV žiarením, lebo sa vám môže vytvoriť pigmentová škvrna alebo mierna popálenina a toto pravidlo je vhodné si zaužívať vždy po celý rok aj vtedy, keď retinol nepoužívate


Používanie Retinolu a skúsenosti:

Retinol treba používať pomaly a postupne, aby ste si nepodráždili pleť. Retinol sa používa len večer a ráno som si dávala len sérum s kyselinou hyalurónovou pre hydratáciu a samozrejme krém s SPF30.

Píše sa streda 19.2.2020 a ja otváram svoj retinol, ktorý som postla aj na Instagrame. Zatiaľ som používala len 0,2% a komplet celú fľaštičku som minula 23.10.2020.

Je večer, vyčistila som si pleť, jemne usušila uterákom a naberám na prsty asi 4 kvapky prípravku, ktoré následne aplikujem na pleť. Po ďalšom týždni som si ho znova aplikovala a takto som fungovala prvý mesiac, len raz za týždeň. Pleť nebola podráždená, len trochu viac vyhádzaná. Je to úplne normálne a môže sa to stať aj vám. Po mesiaci som zvýšila dávkovanie a to na 2x do týždňa a to utorky a piatky večer. Ešte viac som sa vyhádzala a mala som pocit zhrubnutejšej pokožky. Takto som fungovala 2 mesiace. Pleť sa vyčistila a akné zmizlo, sem tam som mala nejakú ďobku, čo mi vôbec neprekážalo. Pleť začala byť hladšia. Skúsila som teda ešte viac dávkovať sérum na každý druhý deň a pleť bez akýchkoľvek problémov prijímala sérum. Pigmentové škvrny sa mi trochu zosvetlili a pleť je ešte pružnejšia, vypnutejšia ako inokedy. Sem tam som objavovala malinké šupinky, ktoré mi vôbec neprekážali. Od mája som používala na pleť krém už len s SPF50, lebo som sa bála, čo môže slnko spôsobiť na pleti. Od augusta (po 2 mesiacoch) som prešla na každovečerné aplikovanie retinolu. Pleť bola v skvelej kondícii, bez vyrážok, spevnená a dokonca sa mi vyplnili niektoré nerovnosti a vrásky zostali jemnejšie po celú dobu používania a takto ešte nejakú dobu po. Pigmentové škvrny nezmizli, len sa mierne zosvetlili. Minula som komplet celú fľaštičku a fakt sa oplatilo s ním pomaly a trpezlivo fungovať.

Kúpila som ešte 0,5% retinol, avšak kúpila som si kúru na zosvetlenie pigmentových škvŕn, tak som sa rozhodla najprv použiť tú a potom prejdem na silnejší retinol.

Na trhu je aj množstvo iných značiek s retinolom a je na vás, ktorú z nich vyskúšate. Ja mám odksúšané vzorky krému Super3 Booster Beauté Pacifique a ten ma presvedčil zakúpiť si čistý retinol. Bol skvelý no v tej dobe, po vianociach vyhádzaná z peňazí  a daňové obdobie, som nemala na to si ho kupovať. Medzi ďalšie veľmi známe značky patrí aj Medik8.


  • The Ordinary Retinol som kúpila priamo na stránke Deciem TU
  • Cena: 5,30€
  • Objem: 30 ml

Skúšali ste už retinolové prípravky? Aké a akú ste mali s nimi skúsenosť?

© 2019 Ekolife Store -. Všetky práva vyhradené.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky