Čím periem

02.12.2019
Čím periem
Čím periem

Túto otázku som dostala už niekoľkokrát. Na trhu je niekoľko zaujímavých prostriedkov, dokonca nazvyme to, vynálezov ako sú vrecká, lopty a neviem, čo ešte. Tieto vynálezy dáte do bubna práčky a nepotrebujete vôbec žiaden prací prostriedok, takže je to vraj úplne 100% eko pranie. Úprimne, neskúšala som to a kým sa mi to nedostane samé do rúk, tak ani nevyskúšam. Ak máte s takým niečim skúsenosť, budem rada, keď sa o ňu podelíte v komentári.

Nikdy som nedávala vo svojej domácnosti do práčky klasické pracie prášky. Ešte pred asi 17-timi rokmi som sa zúčastnila prednášky, kde sa hovorilo, že do práškov sa dávaju aj nerozpustné časti, ktoré zvyšujú objem pracieho prášku. Teda sa práškami pančuje, Naviac vám zanesú práčku a koľkokrát sa objavil prášok aj na oblečení. No nerozpustil sa a ani sa nerozpustí. Neviem ako je to v tejto dobe, no pochybujem, že sa to nejak extra posunulo. Stačí sa pozrieť do zásuvky práčky, či je tam prilepený malý kameňolom.

Keď som začala s tekutými pracími prostriedkami, tak som nikdy nemala žiadne sťažnosti na niektorí z nich. Pekne prali a  bielizeň bola čistá. No niečo bolo inak. Či som chcela, či nie, aviváž som musela dať, aby sa mi zachovala príjemná mäkkosť oblečenia a uterákov. V prípade ekologických prostriedkov aviváž nepotrebujem a používam ju minimálne. 

Prostriedky si môžete načapovať v bezobalovom obchode alebo kúpiť už vo fľaši. Výhoda čapovania je, že si môžete na skúšku načapovať akékoľvek množstvo a  vyčuchať si ten najvoňavejší prostriedok pre vás. Chodievam do Fresh marketu do Mydlinky a má tam skutočne veľký výber a nielen pracích prostriedkov. Moje najobľúbenejšie sú jarné kvety a biele pižmo. Mala som aj levanduľu, ale tá mi tak na oblečení pekne nevoňala. Vôňa týchto čapovaných prostriedkov je neuveriteľne intenzívna a dlho vydrží. Sú pre mňa top a snažím sa ich mať stále.

Takto vyzerá predajňa, kde si zvyknem čapovať drogériu.
Takto vyzerá predajňa, kde si zvyknem čapovať drogériu.

Stáva sa, že sa do Mydlinky neviem dostať alebo je zatvorená, tak vtedy siaham po pracom prostriedku na farebné oblečenie značky Feel Eco. Prostriedok má takú zvláštnu jemnú skoro žiadnu vôňu a preto siaham po aviváži. Je skvelý na pranie a v každej DM drogérii je dostupný. Fľaše si nechávam práve na čapovanie, ďalších prostriedkov, pretože majú praktické uchopenie a objem.

Prací gél Feel Eco
Prací gél Feel Eco

No a raz som si už v spomínanej Mydlinke dala načapovať prostriedok Tierra Verde a bol tiež veľmi dobrý no cenovo je drahší a pripadalo mi to zbytočné, keďže máme lacnejšie možnosti a tú istú kvalitu. Tiež bola vôňa slabšia a viac neutrálna. 

Na Novom Zélande sa mi podarilo kúpiť eko Persil a ten má krajšiu vôňu ako Feel Eco a tiež veľmi dobre pral. 

Na trhu je už naozaj veľký výber a nemusíte sa obávať, či vám budú prostriedky dobre prať. Zatiaľ všetky boli veľmi dobré a vidím, že aj Tesco, ktoré je tu oproti mne, má v ponuke niekoľko zaujímavých značiek.

Teraz práve sedím v posteli v čerstvo opratej a vysušenej bielizni voňajúcej po pižme ako naša kačka Indy, keď vylezie z bazéna. Aspoň ma to trochu presunie za mojimi milovanými :)

Skúšali ste už niektorí z ekologických pracích prostriedkov? Ktorí to bol a boli ste s ním spokojná?

© 2019 Ekolife Store -. Všetky práva vyhradené.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky