Bola som na ošetrení Frakčným laserom

11.11.2022
Ja, ešte pred ošetrením
Ja, ešte pred ošetrením

Tento článok je pre vás všetkých, ktorí zvažujete ísť na ošetrenie a chceli by ste sa o tom dozvedieť niečo viac. Napíšem vám sem priebeh ošetrenia, čo sa deje po ošetrení, teda denník, aby ste mali predstavu, do čoho asi idete. Samozrejme každá pleť je iná a inak sa chová.

Prečo som zvolila ošetrenie frakčným laserom

Ja som túžila ísť na frakčný laser už pred asi 10 rokmi, ale to bolo tak drahé, že som o tom len snívala. Tam to nejak aj skončilo. Už som veľkáčka a ceny ošetrenia frakčným laserom sa hýbu od 160€ až po 1000€. Samozrejme každý salón ma iný prístroj a možno používajú trochu inú frekvenciu, techniku alebo čo. Do toho nejdem nejak zachádzať.

Mňa najviac trápia tieto veci:

  • rozšírené póry
  • jazvyčky po akné, celkovo pleť je taká nerovná
  • pigmentové škvrny
  • vrásky medzi očami
  • akné, to sa mi ešte stále robí, nie veľa, ale aj tak to treba poriešiť
  • samozrejme poklesla mi pokožka, tiež by sa patrilo s tým už niečo urobiť

Priebeh ošetrenia

Na začiatku bola konzultácia s lekárkou, ktorá vysvetlila, že čo sa bude diať, koľko to bude trvať a prebrali sme, či mám nejaké alergie atď. Následne mi dala formulár, kde boli otázky na rôzne choroby, alergie, poranenia, posledné operácie. Pýtala sa niekoľkokrát, či mám alergiu na lidokain. Lidokain je v anestetickom kréme, ktorý znecitlivie pokožku a nanáša sa pred zákrokom. Keďže som bola minulý rok operovaná, vedela som, že na lidokain a podobne srandy nemám alergiu.

Vo formulári boli dva pre mňa zaujímavé body a to hormonálne problémy a ekzém. Hormonálne problémy mám a prejavujú sa najmä na chrbáte. Ekzém mám atopický od mala a prejavuje sa na rukách. Tvár mám suchú, takú šupinatejšiu práve skrz ten ekzém. Pýtala som sa ošetrujúcej lekárky, či to bude problém, ona že nie. Ja sa radšej 100x spýtam, než by sa malo stať niečo nezvratné a zvlášť, keď ide o moje zdravie a xichtík. Tak ide sa na to.

Pani lekárka mi dala na hlavu kozmetickú čelenku, vyčistila pleť a naniesla anestetický krém. Potom som si počkala 30 minút.

Následne som si ľahla, dostala som ochranné okuliare, lekárka pustila odsávanie, to bolo také hlučné, nastavila laser a začala mi prikladať hlavicu lasera na pleť. Pri každom priložení mi laser vypaloval pokožku. Je to také jemné štipkanie. Pri očiach (ja som na ne veľmi háklivá) to bolelo viac, aj pri pere a potom keď niekde prešla viackrát. Nad hornou perou som nohu dvihla, to ma fakt zabolelo, to bolo také riadne bodnutie. Inak to bolo práveže celkom príjemné ošetrenie. Je pravda, že mám trochu prah bolestivosti posunutý hlbšie, lebo mne nevadia ani mikroihličky, dermabrázia a podobne. Mne sú takéto veci skôr príjemné. Počas ošetrenia šiel smrad zo spálenej pokožky. Ešte chvíľu po ošetrení to bolo cítiť aj na moje tvári, ale krém to potom uhasil.


Ako sa starať o pleť po frakčnom laseri

Bežnú kozmetiku môžete teraz na týždeň odložiť a zakúpiť si len tú, čo vám odporučí lekár. Klinika na ktorej som bola mala kozmetiku k zakúpeniu, takže som neriešila lekáreň.

Čo som však urobila bez toho, aby mi to niekto povedal, je že som si oprala a prežehlila navliečky na vankúš, ktoré si budem meniť každý druhý deň, aby som mala sterilnejší podklad na tvár. Neviem či to treba, ale ja to tak cítim.

Mne boli odporučené:

  • 3% bórová voda - na tampónik nanesiem dostatočné množstvo vody a mierne nimi pretriem tvár. Ja dokonca tak jemno ťapkám po tvári, nešúchala som. Snažila som sa tak jemnúčko pristupovať k pleti. Vodu som si na odporúčanie lekárky dala do chladničky. Vody som kúpila málo, odporúčam vziať viacej fľašiek alebo veľkú flašku, určite miniete. Ja som tú malú fľašku minula za 2 dni.
  • krém CICAPLAST BAUME B5+ od La Roche-Posay  - býva aj s SPF50, ten som nezohnala, to je ešte lepšia voľba. Ja som sa dočítala, že aj Avene má taký krém a aj ďalšie značky. Čo odporučí lekárka, to si dávajte. Nanášala som si ho v hrubšej vrstve, tak som mala bielavú pleť celý deň. Tiež som minula malý, tak 100 ml je určite lepšia voľba.

Prvých 24h sa treba natierať každú hodinu. Čím viac sa natierate, tým rýchlejšie sa vraj pleť zahojí. Prvých 7 dní na pleť mám používať len bórovú vodu a krém CICAPLAST. Nič viac. Lekárka mi spomínala, že môžem si dať make-up po 48h, ale vraj ak nemusím, ideál nedávať. Ja si to ani neviem predstaviť, lebo makeup dobre nezmyjete bórovou vodou. Po 7 dňoch už môžete začať používať bežnú kozmetiku. Avšak žiaden retinol alebo podobné prípravky vraj nemám dávať, ani ísť na ošetrenie pleti najbližšie dva mesiace.

Ak bude tvár opuchnutá, mám si spraviť obklady z bórovej vody, ktorá je v chladničke. Môžem si prikladať aj chladivé obklady (ja mám také gélové), ale vraj nie na dlho a treba aby boli obalené v servítke a tak prikladať.

Prvé dva mesiace sa treba vyhýbať slnku, používať krém s SPF50. Ja ho používam stále, takže u mňa sa nič týmto nemení.


Denník po ošetrení frakčným laserom


 Po ošetrení - streda 9.11.2022

Ošetrenie som mala vykonané o cca 16:00.  Cítim riadne napnutú pleť, sem tam teplo na tvári, najmä na čele. Pani doktorka mi naniesla krém a mierne štipká po tvári. Je to úplne v pohode.  Natierať sa treba každú hodinu. To som aj cítila. Po každom nanesení krému som cítila štipkanie. Pri prvom umytí bórovou vodou som cítila, že je taká citlivejsia a bola červená, ale nie moc, čakala som, že budem ako paradajka, ale nie. Bledo červená som bola. Na dotyk je pleť drsná.

Je vidieť, že je vypnutá a póry akoby som nemala.

1. deň po ošetrení - štvrtok 10.11.2022

Sú 3h v noci a zobudila som sa na to, že mi treba ošetriť pleť. Bola mierne opuchnutá, sa mi zdalo, že mi trochu mokvala. Pleť je o niečo červenšia, ale stále nie som ako paradajka. Inak noc bezproblémová, spala som ako mechom uderená. :D

Ráno som mala mierne opuchnutú pleť. Najmä pod očami. Pomohla bórová voda z chladničky. Cez deň som sa natierala asi tak každé 3h. Dávala som si hrubšiu vrstvu a kontrolovala. Pleť je celý deň bez opuchu, mierne červená a už ani krém neštipká. Sem tam ma svrbí pleť, nedotýkam sa.

Dnes vidím, že pigmentové škvrny zmizli, ale nie všetky. Vidím jemné fliačiky. Čelo sa leskne, akoby som ho mala vyžehlené. Celkovo vidím farbu pleti takú zjednotenejšiu. Tie fliačiky ma až tak netrápia. Zatiaľ, že waw :)

10.11.2022 prvý deň od zákroku
10.11.2022 prvý deň od zákroku


2. deň po ošetrení - piatok 11.11.2022

Je ráno a pleť nieje skoro vôbec červená, žiaden opuch. V noci som nevstala a cítim, že pleť potrebuje krémik. Ošetrila som ju a je drsná. Viac svrbí, to som cítila už nad ránom a raz som sa škrabla, nechtiac, keď som vlas dávala dole z tváre. Som sa zhrozila, ale nič nemám. Dnes si vymením obliečku na vankúši, nech mám čisto. Pleť dosť svrbí, celý deň. Natieram sa cicaplast krémom každé 3 hodiny.

3. deň po ošetrení - sobota 12.11.2022
 
Ráno ma dosť ťahala pleť, tak som si ju rýchlo vyčistila bórovou vodou a natrela. Je drsná ako šmirgel avšak vidím žmolky zo šupiniek. Pleť svrbí celý deň. Vždy na inom mieste. Začervenanie úplne zmizlo a robia sa celý deň žmolky na tvári. Urobili sa mi aj vyrážky. Nič vážne, ale prekvapilo ma to. Jedna na líci, ďaľšia nad hornou perou, dve na brade a jedna na špičke nosa. Opäť som sa natierala asi každé 3 hodiny. 

4. deň  po ošetrení - nedeľa 13.11.2022

 Ráno som opäť cítila suchú pleť, avšak keď som si ju čistila bórovou vodou, cítila som a videla ako sa mi zmyvajú šupinky. Pleť je drsná no o niečo menej. Hlavne na čele a pri nose. 
Celý deň cítim ako sa mi vypína pokožka a hlavne taká hlboká vráska medzi očami. Chvíľami som mala pocit, že mám vkuse nadvihnuté obočie. Pleť svrbí, hojenie šteklí :) 


5. deň po ošetrení - pondelok 14.11.2022

Ranné čistenie pleti odhalilo opäť zaujímavosť. Na čele mám už minimum šupiniek a aj okolo nosa. Asi tým, že keď smrkám, viac šúcham pokožku. Stále sa natieram každé cca 3 hodiny. Svrbenie pokračuje. najdrsnejšia je pokožka na celej spodnej sánke a brade. Chýba mi opláchnuť si tvár studenou vodou, normálne sa na to teším.

6. deň po ošetrení - utorok 15.11.2022

Je ráno a cítim opäť suchú pokožku. Šupiniek je výrazne menej a krém sa viac vstrebáva. Mám potrebu sa natrieť viackrát. 
Okolo obeda som si opäť vyčistila tvár bórovou vodou a potom naniesla krém, ale v miernejšej vrstve ako posledné dni. Skúsim si dať makeup. Používam minerálny sypký makeup značky Inika a vidím na kabuki štetci šupinky.  Tvár cez deň svrbela.
Keďže ešte nemôžem používať bežnú kozmetiku, až zajtra, odličujem makeup bórovou vodou a teda, nie je to žiadna sranda. Pleť sa snažím nedrhnúť len mierne zmývať. Nenaniesla som si veľa makeupu a aj tak som minula 10 tampónikov. Takže to bola blbina.

7. deň po ošetrení - streda 16.11.2022

Jupí môžem si umyť tvár vodou a používať bežnú kozmetiku. Lekárka hovorila, že nemám používať žiadne super séra, retinol, žiaden peeling a podobne. Vytiahla som len čistiacu penu a krém s SPF od Annemarie Borlind. 
Nečakala som, že sa budem tešiť z toho ako si na tvár špliecham vodu. :) Krém nestačil, vypila ho pleť, tak som sa musela nakrémovať 2x. Dnes som bola v teréne vybavovať veci, tak aj makeup som si dala. Sestra si hneď všimla, že mám  krajšiu zjednotenù pleť. Stále sem tam svrbí a šupinky sú jemné. 

06.01.2023 - necelé dva mesiace od ošetrenia

Pleť vidím omnoho vypnutejšiu, mám menej pigmentových škvŕn a aj vďaka tomu je tón pleti jednotnejší.  Póry sú stiahnutejšie. Vráska medzi očami sa vrátila a nie je už tak vypnutá. Celkovo mám mladší vzhľad, vypnutejšiu pleť a jednotnejšiu farbu. Všimnite si, že pigmentové škvrny sa rozbili a sú menšie. Pani doktorka mi hovorila, že budem musieť ísť na ošetrenie znova ešte 1 alebo 2-krát, takže koncom januára si naplánujem ďalšie, aby bol výsledok ešte lepší. Na fotografiách je vidieť výsledok, bez akéhokoľvek filtra. Moja pleť je trošku tmavšia, to mám po ocinovi.

Ak vám chýbajú ešte nejaké informácie, napíšte na IG, FB alebo sem do komentára. 

© 2019 Ekolife Store -. Všetky práva vyhradené.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky